جلوگیری از ارسال کامنت اسپم ۲۰ راهکار موثر در وردپرس

صفحه نخست » آموزش وردپرس » جلوگیری از ارسال کامنت اسپم ۲۰ راهکار موث ...
طراحی سایت
جلوگیری از ارسال کامنت اسپم 20 راهکار موثر در وردپرس

جلوگیری از ارسال کامنت اسپم ۲۰ راهکار موثر در وردپرس

جلوگیری از ارسال کامنت اسپم ۲۰ راهکار موثر در وردپرس همراه ما باشید

جلوگیری از ارسال کامنت اسپم ۲۰ راهکار موثر در وردپرس ، یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که بسیاری از وب مسترها با آن مواجه می‌شوند، دریافت تعداد بسیار زیادی دیدگاه اسپم است، که متأسفانه باید به عنوان یک واقعیت در دنیای اینترنت و فضای مجازی آن­ها را پذیرفت. این کامنت ها علاوه بر سایت‌ها در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هم وجود دارند و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز با وجود داشتن قابلیت‌های بی‌شمار با مشکل کامنت­های اسپم درگیر است.

هرچند جلوگیری از کامنت اسپم در وردپرس به شکل کامل ممکن نیست، اما خوشبختانه پلاگین­ها، ترفندها و تنظیمات زیادی وجود دارند که می‌توانیم با استفاده از آن‌ها سرعت کامنت­های اسپم را کاهش بدهیم، یا از حضور آن‌ها جلوگیری کنیم. یکی از بزرگ‌ترین زمینه‌های تولید افزونه، جلوگیری از کامنت اسپم در وردپرس است. شاید اگر تعداد کامنت­ها محدود باشد بتوان آن‌ها را به صورت دستی حذف کرد اما اگر تعداد آن‌ها بسیار زیاد باشد مستلزم زمان و انرژی بسیار زیادی است. بنابراین لازم است که از ابزارهایی برای مبارزه با این کامنت­ها بهر‌ه‌مند شوید. در این مطلب سعی می‌کنیم که راهکارهایی برای مبارزه با کامنت­ های اسپم را به شما آموزش بدهیم.

کامنت اسپم چیست؟

اسپم که با نام هرزنامه نیز شناخته می‌شود، به پیام یا محتوایی گفته می‌شود که مورد نیاز کاربر نیست و بدون درخواست گیرنده برای افراد بی‌شماری فرستاده می‌شود. این اسپم‌ها می‌توانند به صورت ایمیل ارسال شوند یا در بخش نظرات و دیدگاه سایت قرار بگیرند.

کامنت اسپم چیست؟

کامنت اسپم چیست؟

معمولاً کامنت­های اسپم ماهیت تجاری دارند. امروزه انواع مختلفی از این کامنت ها وجود دارند که به صورت خودکار و توسط ربات‌های اسپمر ارسال می‌شوند و برخی از آن‌ها حاوی لینک‌های مخرب هستند. همچنین زمانی که ظرفیت نظرات سایت شما از این کامنت ها پر شود، دیگر فضایی برای ارسال نظرات کاربران واقعی سایت نخواهد بود و این باعث ریزش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما خواهد شد و از اعتبار شما می‌کاهد.

هدف افراد از ارسال کامنت اسپم چیست؟

کامنت‌­های اسپم بیشتر توسط ربات‌ها ارسال می‌شوند. هدف طراحان این ربات‌ها معمولا کسب رتبه‌های بالاتر در موتورهای جستجو و همچنین بالا بردن تعداد کلیک‌ها از طرف بازدیدکنندگان است. یکی از راه‌های اصلی بالا بردن رتبه سایت استفاده از بک لینک‌ها است و ارسال کامنت اسپم یکی از راحت‌ترین راهکارها برای دریافت بک لینک است.

همه این موارد قطعاً برای کسب درآمد بیشتر است. پس می‌توانیم بگوییم که هدف اصلی افراد از ارسال کامنت اسپم، کسب درآمد بیشتر است. تصور کنید که کامنت­های اسپمی که حاوی لینک سایت‌ها باشند برای ۱ میلیون کاربر ارسال شود و فقط ۱ درصد از آن‌ها روی این لینک‌ها کلیک کنند.

البته تعدادی از افراد هم هستند که با هدف کسب اطلاعات شخصی کاربران اینترنتی اقدام به ارسال کامنت­‌های اسپم می‌کنند. بسیاری از افراد نیز با قرار دادن لینک‌های مخرب در کامنت­های اسپم قصد کاهش رتبه سایت‌های مختلف (خصوصاً سایت‌های رقیب) را دارند.

راه‌های جلوگیری از کامنت اسپم در وردپرس

چندین گزینه و راه‌حل برای متوقف کردن کامنت­‌های اسپم در نوشته‌های وردپرس وجود دارد. ابتدا روش‌های ساده‌تر را بررسی می‌کنیم و پس از آن به سراغ روش‌های کمی پیچیده‌تر می‌رویم. راهنماها و آموزش‌های زیادی برای متوقف کردن کامنت­‌های اسپم وجود دارند. در اینجا بهترین راهکارها را به شما معرفی خواهیم کرد.

غیرفعال کردن بخش دیدگاه‌ها در وردپرس

اولین و ساده‌ترین گزینه برای مقابله با کامنت­‌های اسپم، غیرفعال کردن بخش دیدگاه‌ها در وردپرس است. در صورتی که سایت و کسب و کار شما به گونه‌ای است که می‌توانید بدون بخش نظرات به کار خود ادامه دهید، برای محافظت سایت خود از اسپم، هرگونه کامنت را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن بخش دیدگاه‌ها در وردپرس

غیرفعال کردن بخش دیدگاه‌ها در وردپرس

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای این کار، غیرفعال کردن گزینه‌ی «اجازه گذاشتن دیدگاه به کاربران برای نوشته‌های تازه» در قسمت تنظیمات و گفتگو (Settings → Discussion) است.

یکی دیگر از راه‌های ساده برای غیرفعال کردن بخش دیدگاه‌ها در وردپرس استفاده از پلاگین­ هایی مانند Disable Comments است. این پلاگین به شما اجازه می‌دهد تمامی نظرات و دیدگاه‌ها را غیرفعال کنید. این پلاگین همچنین trackbacks و pingbacks را غیرفعال می‌کند.

در صورتی که نمی‌خواهید از افزونه استفاده کنید، می‌توانید بخش دیدگاه‌ها را با استفاده از کد غیرفعال کنید. برای این کار فقط کافی است در فایل page.php به جای کد زیر:

<?php comments_template( '', true ); ?>

از کد زیر استفاده کنید:

<!-- Begin Comment
<?php comments_template( '', true ); ?>
End Comment -->

در صورتی که می‌خواهید بخش دیدگاه‌ها را از نوشته‌های وبلاگ خودتان حذف کنید باید وارد فایل single.php شوید و کد:

<?php comments_template(); ?>

را با کد زیر جایگزین کنید:

<!-- Begin Comment
<?php comments_template( '', true ); ?>
End Comment -->

این کار بخش دیدگاه‌ها را از صفحات شما حذف خواهد کرد.

غیرفعال کردن کامنت بی‌نام در وردپرس

یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از کامنت اسپم در وردپرس، غیرفعال کردن کامنت­‌های بی‌نام و ناشناس است.

غیرفعال کردن کامنت بی‌نام در وردپرس

غیرفعال کردن کامنت بی‌نام در وردپرس

بخش دیدگاه وردپرس، به طور پیش‌فرض دارای ۴ فیلد کامنت، نام ، ایمیل و سایت است. اگر کامنت­های بی‌نام فعال باشند، دیگر نیازی نیست که نام یا ایمیل برای آن‌ها وارد شود و این باعث می‌شود که سایت شما هدف حمله بسیاری از ربات‌های اسپمر قرار بگیرد. برای غیرفعال کردن کامنت­های بی‌نام می‌توانید از قسمت تنظیمات وردپرس وارد بخش گفتگو (Discussion) شوید و گزینه‌ی «نویسنده‌ دیدگاه باید نام و نشانی ایمیل خود را بنویسد» را فعال کنید.

فعال کردن مدیریت دیدگاه در وردپرس

گزینه بعدی شما برای مقابله با هرزنامه، استفاده از قابلیت مدیریت دیدگاه در وردپرس است. مدیریت دیدگاه‌ها یعنی اینکه تنها نظراتی در سایت نمایش داده می‌شوند که توسط مدیر سایت تایید شده باشند.

فعال کردن مدیریت دیدگاه در وردپرس

فعال کردن مدیریت دیدگاه در وردپرس

هرچند با فعال‌کردن این گزینه، تمامی نظرات باید به صورت دستی تایید شوند. در نتیجه کامنت‌های اسپم همچنان به شما ارجاع داده می‌شوند. اما سایر کاربران قادر به دیدن آن‌ها نخواهند بود.

بستن خودکار دیدگاه‌ها در نوشته‌های قدیمی‌تر

روش دوم برای مدیریت دیدگاه‌ها در وردپرس، مدیریت برخی کامنت‌های خاص است. به عنوان مثال می‌توانید تعداد زیادی از کامنت ها را که شامل تعدادی از لینک‌های خاص هستند، مدیریت کنید. همچنین می‌توانید فهرستی بر اساس نام‌ها، آدرس‌ها، IPها (‌آدرس آی پی) و هر چیز دیگری تنظیم کنید و برای مدیریت کردن دیدگاه‌ها از آن استفاده کنید. برای این کار در بخش گفتگو، کلمات مورد نظر خود را در کادر مخصوص (تصویر زیر، گزینه ۴) بنویسید.

بستن خودکار دیدگاه‌ها در نوشته‌های قدیمی‌تر

بستن خودکار دیدگاه‌ها در نوشته‌های قدیمی‌تر

برای این کار می‌توانید به قسمت تنظیمات وردپرس بروید و از آنجا وارد قسمت گفتگو شوید و زیر گزینه دیگر تنظیمات دیدگاه‌ها روی « بستن دیدگاه‌ها در نوشته‌های قدیمی‌تر از ۱۴ روز به‌صورت خودکار» کلیک کنید تا این قابلیت برای سایت شما فعال شود. می‌توانید عدد ۱۴ را به عدد دلخواه خود تغییر دهید. با این کار، وردپرس بر اساس مدت زمان و تعداد روزهایی که برای آن تعریف می‌کنید، می‌تواند کامنت­ها و دیدگاه‌ها را ببندد و دیگری کسی قادر به ارسال نظر نخواهد بود.

حتما بخوانید : نمایش نوار ابزار وردپرس در بالا سایت و یا حذف

لیست سیاه برای کامنت‌ها و اسپم‌ها

بسیاری از کامنت­ ها و نظرات اسپم شامل تعداد زیادی از کلمات کلیدی قابل تشخیص هستند. این باعث می‌شود که به راحتی بتوانید آن‌ها را در سایت خودتان شناسایی و از نمایش آن‌ها جلوگیری کنید. یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از کامنت اسپم در وردپرس ایجاد لیست سیاه است. شما می‌توانید به راحتی یک لیست سیاه از کلمات ایجاد کنید و وردپرس کامنت‌های شامل این کلمات را حذف می‌کند.

کلیدهای دیدگاه پذیرفته نشده

کلیدهای دیدگاه پذیرفته نشده

برای انجام این کار می‌توانید وارد داشبورد وردپرس شوید، از قسمت تنظیمات روی گزینه گفتگو کلیک کنید و قسمت “کلیدهای دیدگاه پذیرفته نشده” دیدگاه‌ها را پیدا کنید. در این قسمت می‌توانید فهرستی از کلمات مورد نظر خودتان را وارد کنید، تا اگر کامنتی شامل این کلمات بود، مستقیماً به سطل زباله فرستاده شود. البته باید کلماتی که در لیست سیاه قرار می‌دهید را با دقت انتخاب کنید، تا نظرات مفید به اشتباه حذف نشوند.

کم کردن تعداد لینک قابل پذیرش در هر پست

همان‌طور که گفته شد هدف بیشتر افراد از ارسال کامنت­‌های اسپم، اضافه کردن لینک در بخش نظرات سایت شما است. آن‌ها با این کار رتبه و بازدید سایت خودشان را بالا می‌برند و درآمد سایت را افزایش می‌دهند. بنابراین یکی از راه‌های جلوگیری از کامنت اسپم در وردپرس، کم کردن تعداد لینک‌های قابل پذیرش در کامنت‌ها است.

کم کردن تعداد لینک قابل پذیرش در هر پست

کم کردن تعداد لینک قابل پذیرش در هر پست

برای تنظیم و تائید نمایش کامنت­ هایی با تعداد لینک‌های مشخص، می‌توانید به داشبورد وردپرس خود بروید و از آنجا وارد قسمت تنظیمات و سپس قسمت گفتگو شوید. در بخش بررسی دیدگاه می‌توانید تعداد لینک‌های مجاز را تغییر دهید. در این بخش می‌توانید تصمیم بگیرید که هر کامنت، مجاز به استفاده از چند لینک است. حتی می‌توانید تعداد لینک‌های موجود در کامنت را صفر بگذارید تا کامنت­هایی که شامل لینک هستند در بخش دیدگاه‌ها به نمایش درنیایند.

حذف فیلد آدرس وبسایت از کامنت وردپرس

فیلد آدرس وبسایت در فرم کامنت ها نه تنها اسپمرها را جذب می‌کند، بلکه کسانی که قصد اسپم ندارند را ترقیب می‌کند که برای ارائه آدرس سایت خود، نظر ثبت کنند. این کامنت ها معمولاً شامل یک یا دو خط بی ربط و نامناسب هستند و نام نویسنده کامنت شامل یک کلمه کلیدی یا ترکیبی از یک اسم حقیقی و کلمه کلیدی (مانند اسم سایت یا آدرس صفحه اینستاگرام) است.

حذف فیلد آدرس وبسایت از کامنت وردپرس

حذف فیلد آدرس وبسایت از کامنت وردپرس

برای حذف آدرس سایت از کامنت وردپرس می‌توانید وارد فایل Function.php شوید و به سادگی کد زیر را به آن اضافه کنید:

function wpb_disable_comment_url($fields) { 
unset($fields['url']);
return $fields;
}
add_filter('comment_form_default_fields','wpb_disable_comment_url');

این کد فیلدهای فرم کامنت وردپرس را حذف می‌کند. برای آنکه بتوانید کد بالا را وارد فایل Function.php کنید باید از طریق FTP وارد آن شوید.

غیرفعال کردن دیدگاه‌ها در پیوست‌های وردپرس

وردپرس به صورت خودکار صفحاتی را برای هر پیوست (از جمله تصاویر) ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند در این صفحات فایل پیوست را مشاهده کنند و درباره آن نظر بدهند. اگر تصاویر خودتان را به صفحه پیوست لینک می‌دهید، تعداد زیادی از این صفحات در سایت شما وجود دارد که همگی دارای بخش نظرات هستند. اگر تصاویر یک بخش مرکزی از محتوای شما باشند، این کار خوب است. اما اگر نمی‌خواهید که کاربران روی تصاویر نظر بدهند، باید قسمت دیدگاه‌ها در صفحات پیوست وردپرس را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن دیدگاه‌ها در پیوست‌های وردپرس

غیرفعال کردن دیدگاه‌ها در پیوست‌های وردپرس

ساده‌ترین راه برای غیرفعال کردن دیدگاه‌ها در پیوست‌های وردپرس نصب پلاگین “دیدگاه ها غیرفعال است” می باشد. بعد از فعال کردن پلاگین به قسمت تنظیمات پلاگین بروید و به صفحه غیرفعال سازی کامنت‌ها وارد شوید و سپس گزینه رسانه (Media) را علامت بزنید. سپس تغییرات را ذخیره کنید. به این ترتیب کاربران دیگر قادر نخواهند بود در فایل‌های رسانه‌ای و پیوست شما نظر ارسال کنند.

دیدگاه ها غیرفعال است

دیدگاه ها غیرفعال است

غیرفعال کردن HTML در کامنت­های وردپرس

یکی دیگر از راهکارهای مفید و مناسب برای مقابله با کامنت­های اسپم، غیرفعال کردن HTML در آن‌ها است. با اینکار افراد نمی‌توانند به نظرات خود لینک یا کدهای مخرب اضافه کنند. برای این کار می‌توانید کد زیر را به فایل Functions.php قالب یا یک افزونه خاص اضافه کنید.

function wpb_comment_post( $incoming_comment ) {
    $incoming_comment['comment_content'] = htmlspecialchars($incoming_comment['comment_content']);
    $incoming_comment['comment_content'] = str_replace( "'", ''', $incoming_comment['comment_content'] );
    return( $incoming_comment );
    }
    function wpb_comment_display( $comment_to_display ) {
     $comment_to_display = str_replace( ''', "'", $comment_to_display );
     return $comment_to_display;
}
add_filter( 'preprocess_comment', 'wpb_comment_post', '', 1);
add_filter( 'comment_text', 'wpb_comment_display', '', 1);
add_filter( 'comment_text_rss', 'wpb_comment_display', '', 1);
add_filter( 'comment_excerpt', 'wpb_comment_display', '', 1);
remove_filter( 'comment_text', 'make_clickable', 9 );

غیرفعال کردن فرستادن بازتاب بر نوشته‌های تازه در وردپرس

بازتاب‌ها (trackbacks) بخش بزرگی از کامنت­های اسپم را تشکیل می‌دهند. برای بسیاری از وبلاگ‌ها نیازی نیست که trackbacks فعال شوند.

غیرفعال کردن فرستادن بازتاب بر نوشته‌های تازه در وردپرس

غیرفعال کردن فرستادن بازتاب بر نوشته‌های تازه در وردپرس

اگر به آن‌ها نیازی ندارید، می‌توانید trackbacks را به سادگی غیرفعال کنید. این یک راه آسان و کاربردی برای کاهش تعداد کامنت­های اسپم است. برای غیرفعال کردن trackbacks می‌توانید از داشبورد وردپرس وارد قسمت تنظیمات شوید و از آنجا روی گزینه گفتگو (Discussion) کلیک کنید و از آنجا گزینه « اجازه دادن به دیگر سایت‌ها برای فرستادن بازتاب بر نوشته‌های تازه.» را غیرفعال کنید.

استفاده از اکیسمت (Akismet) برای جلوگیری از اسپم

هرچند که پلاگین­های زیادی برای جلوگیری از کامنت اسپم در وردپرس وجود دارند، اما Akismet محبوب‌ترین پلاگین جلوگیری از اسپم در وردپرس است. این افزونه به صورت اتوماتیک کامنت­های اسپم وردپرس را شناسایی و آن‌ها را علامت‌گذاری می‌کند.

استفاده از اکیسمت (Akismet) برای جلوگیری از اسپم

استفاده از اکیسمت (Akismet) برای جلوگیری از اسپم

Akismet فاکتورهای زیادی برای شناسایی کامنت­ های اسپم وردپرس دارد و از اقدامات کاربران، مبارزه با اسپم را یاد می‌گیرد. به عنوان مثال اگر شما کلمه خاصی را به عنوان اسپم معرفی کنید، این افزونه نیز برای دفعات بعدی آن را به عنوان اسپم شناسایی می‌کند. این افزونه همچنین تمام آمارهای مربوط به کامنت­های اسپم را به شما گزارش می‌دهد تا میزان تأثیر آن را متوجه شوید. این پلاگین در دو نسخه‌ی رایگان و پرمیوم به کاربران ارائه می‌شود.

استفاده از Sucuri برای جلوگیری از اسپم در وردپرس

در حالی که استفاده از پلاگین Akismet می‌تواند بسیاری از کامنت­ های اسپم را حذف کند، اما قادر نخواهد بود دسترسی اسپمرها به سایت شما را محدود کند. درخواست‌های بی‌شمار از طرف اسپمرها برای ارسال کامنت به سایت، می‌تواند رتبه سایت را کاهش دهد و عملکرد سایت را تحت تأثیر خود قرار دهد.

استفاده از Sucuri برای جلوگیری از اسپم در وردپرس

استفاده از Sucuri برای جلوگیری از اسپم در وردپرس

پلاگین Sucuri به عنوان یکی از بهترین پلاگین­های فایروال (firewall) وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که درخواست‌های مشکوک اسپمرها را قبل از آنکه به سایت شما برسند مسدود کنید. این پلاگین می‌تواند مانع از ارسال کامنت توسط ربات‌ها شود و تعداد کامنت­های اسپم را در سایت شما محدود می‌کند.

استفاده از Honeypot برای توقف ربات‌های اسپم

تکنولوژی Honeypot یک روش مؤثر برای شناسایی ربات‌های اسپمر است. پس از شناسایی ربات‌ها، شما به سادگی می‌توانید کامنت‌های آن‌ها را مسدود کنید. ابتدا باید پلاگین Antispam Bee را نصب و فعال‌سازی کنید. پس از فعال‌سازی این پلاگین، به داشبورد وردپرس بروید، وارد قسمت تنظیمات شوید و سپس به صفحه Antispam Bee بروید و گزینه شناسایی کامنت‌های اسپم را برای تمام کامنت­ها فعال کنید. سپس تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید.

استفاده از Honeypot برای توقف ربات‌های اسپم

استفاده از Honeypot برای توقف ربات‌های اسپم

بعد از انجام این تنظیمات، Antispam Bee برای شناسایی و مسدود کردن کامنت­های اسپم اقدام خواهد کرد. این افزونه همچنین دارای فیلترهای ضد اسپم دیگری، مانند تائید آدرس IP از لیست سیاه کامنت­های وردپرس است.

افزودن reCaptcha به کامنت وردپرس

reCAPTCHA یک آزمون گوگل است که تنها انسان‌ها قادر به انجام آن هستند. با استفاده از پلاگین reCAPTCHA in WP comments form می‌توانید چالش reCAPTCHA گوگل را در کامنت‌های خودتان فعال کنید.

افزودن reCaptcha به کامنت وردپرس

افزودن reCaptcha به کامنت وردپرس

reCAPTCHA یک فرم پیشرفته از CAPTCHA است، که برای متوقف کردن ربات‌ها طراحی شده است. CAPTCHA مخفف جمله « Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart » است. به معنی تست همگانی کاملاً خودکار تورینگ برای تشخیص انسان از کامپیوتر.

استفاده از کپچا یکی از موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از کامنت اسپم در وردپرس است. گوگل کار را برای کاربران واقعی آسان کرده است و برای آنکه آن‌ها را از ربات‌ها متمایز کند فقط کافی است بر روی دکمه آن کلیک کنند و تائید کنند که ربات نیستند. عبور از این فناوری برای ربات‌ها بسیار دشوار است. زیرا زمانی که گوگل یک ربات اسپم را شناسایی می‌کند، آن‌ها را با چالش‌های بسیار سخت‌تری روبه‌رو خواهد کرد.

افزودن کامنت‌های Disqus به وردپرس

فناوری Disqus مانند پلاگین Akismet از سیستم ضد اسپم استفاده می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده است که با گذشت زمان توانایی تشخیص آن بالاتر می‌رود. این افزونه مانند ابزارهای مدیریت وردپرس به شما اجازه می‌دهد، مشخص کنید کدام کامنت‌ها نیاز به تائید دارند یا چه لینک‌هایی نباید در کامنت‌ها استفاده شوند. همچنین می‌توانید به افزونه لیست‌های سیاه و سفید اضافه کنید.

افزودن کامنت‌های Disqus به وردپرس

افزودن کامنت‌های Disqus به وردپرس

برای استفاده از Disqus در وردپرس می‌توانید به سادگی پلاگین Better Disqus Comments Pro را نصب کنید.

افزودن کامنت فیس‌بوک به وردپرس

افزونه کامنت فیسبوک نیز گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در وردپرس است. هرچند کاربران برای ارسال نظر باید وارد فیسبوک شوند. اگر مخاطبان و کاربران شما در شبکه اجتماعی فیس‌بوک عضویت نداشته باشند، فرایند ارسال کامنت می‌تواند مقداری پیچیده شود.

 

استفاده از این پلاگین به سلیقه شما برمی‌گردد. اگر می‌خواهید کامنت‌های فیسبوک را به سایت وردپرس خود اضافه کنید کافی است افزونه Better Facebook Comments را نصب کنید.

استفاده از کلودفلر برای جلوگیری از کامنت­های اسپم

اگرچه کلودفلر به تنهایی نمی‌تواند یک استراتژی مناسب برای مقابله با کامنت­های اسپم باشد، اما می‌تواند کارایی مؤثری داشته باشد. ویژگی‌های امنیتی کلودفلر می‌تواند سایت شما را در برابر ربات‌ها و اسپمرها محافظت کند و تعداد کامنت‌های اسپم را در سایت شما به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

نکته مثبتی که در مورد کلودفلر وجود دارد این است که شما می‌توانید سطح امنیت مشخصی را انتخاب کنید. بنابراین اگر احساس کردید که مورد حمله ربات‌ها قرار گرفته‌اید، می‌توانید سطح امنیت آن را تا بالاترین حد ممکن ببرید. برای نصب کلودفلر دو راه وجود دارد.

استفاده از کلودفلر برای جلوگیری از کامنت­های اسپم

استفاده از کلودفلر برای جلوگیری از کامنت­های اسپم

در روش اول می‌توانید وارد کنترل پنل هاست سایت خودتان شوید و یا یک کلیک ساده آن را نصب کنید. در روش دوم می‌توانید به صورت مستقیم به سایت cloudflare.com مراجعه کنید. سطوح امنیت کلودفلر را می‌توان به ۵ دسته تقسیم‌بندی کرد:

  • Essentially Off (تقریبا خاموش)
  • Low (کم)
  • Medium (متوسط)
  • High (بالا)
  • I’m under attack! (من مورد حمله قرار گرفته‌ام!)

توصیه می‌کنیم ابتدا سطح امنیت را روی گزینه کم قرار بدهید. در صورتی که تعداد کامنت­های اسپم افزایش یافت، سطح امنیت را بالا ببرید.

حذف لینک از متن کامنت ها

حتما برای شما اتفاق افتاده که افرادی یا ربات ها کامنت هایی برای سایت شما ارسال می کنند که حاوی لینک هایی برای دریافت بک لینک از سایت شماست برای اینکه از نوع کامنت های اسپم جلوگیری کنید و یا وقتی به اشتباه دیدگاه آنها را تائید کردید لینکی به سایت مدنظر آنها داده نشود می توانید از کد زیر در function.php قالب خود بهره ببرید.

function remove_url_comment_text( $comment_text, $comment = null ) {
	if ($comment->user_id != '1') {
		$comment_text = @preg_replace('#<a(.?)>(.?)</a>#is', '$2', $comment_text);
	}
	return $comment_text;
}
add_filter( 'comment_text', 'remove_url_comment_text', 10, 2 );

ارسال کامنت حتما از طریق سایت اقدام شود

سایت های خارجی و برخی از سایت های ایرانی ربات هایی طراحی کرده اند که بصورت خودکار سایت های وردپرسی را جستجو و برای مطالب آنها کامنت هایی را ارسال می نمایند اگر می خواهید جلو اینگونه از کامنت ها را بگیرید و آنها مجبور به حضور درسایت شما برای ارسال کامنت نمائید می بایست کد زیر را در function.php قالب خود قرار دهید :

function pw_str_url($url){
	$url = @str_replace('https://','',$url);
	$url = @str_replace('https://','',$url);
	$url = @str_replace('www.','',$url);
	//$url = strstr($url, '/', true);
	$url = @str_replace(' ','',$url);
	$url = @preg_replace('/\/.*/', '', $url);
	$url = @str_replace('/','',$url);
	return $url;
}
if(isset($_POST['comment_post_ID']) && isset($_POST['email']) && isset($_POST['comment'])){
	if(isset($_SERVER['HTTP_REFERER'])){
		$ref = $_SERVER['HTTP_REFERER'];
		$ref = pw_str_url($ref);
		$host = $_SERVER['HTTP_HOST'];
		if($ref != $host){
			echo 'Oops!';
			exit;
		}
	}
	else{
		echo 'Oops!';
		exit;
	}
}

استفاده از راهکارها و پلاگین­های کامنت دیگر در وردپرس

هرچند که می‌توانید با راهکارهای بالا با اسپم مبارزه کنید، اما روش‌های دیگری نیز برای مبارزه با اسپم وجود دارد. در حالی که پلاگین Akismet طرفداران بسیار زیاد و عملکرد بسیار خوبی دارد، پلاگین­های دیگری نیز وجود دارند که کیفیت بسیار بالا و قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

  • پلاگین Quiz یکی از بهترین و محبوب‌ترین پلاگین­های ضد اسپم است. این افزونه یک بخش پرسش و پاسخ به فرم کامنت شما اضافه می‌کند و کامنت گذاران باید پاسخ سؤالات را به درستی بدهند تا کامنت آن‌ها پذیرفته شود. شما می‌توانید سؤالاتی که مربوط به سایت خودتان است را بپرسید و پاسخ‌های چندگانه برای آن در نظر بگیرید.
  • پلاگین WP-reCAPTCHA که بیش از ۵۱۸ هزار بار دانلود شده است و از کاربران همیشه نمره ۱/۴ از ۵ را دریافت کرده است. این پلاگین یک جعبه reCAPTCHA را به سایت اضافه می‌کند که کاربران قبل از ارسال کامنت باید آن را تکمیل کنند.
  • پلاگین WordPress Simple Firewall که بیش از ۵۲هزار بار دانلود شده است و میانگین نمره ۵ از ۵ را از کاربران دریافت کرده است. این پلاگین نیاز به هیچ‌گونه تنظیمات و پیکربندی ندارد و فقط کافی است آن را فعال کنید و سایت شما را در برابر ربات‌ها محافظت خواهد کرد.
  • پلاگین Stop Spam Comments که شبیه به یک فایروال ساده وردپرس عمل می‌کند و بیش از ۱۲هزار دانلود داشته است و نمره میانگین ۵/۴ از ۵ دریافت کرده است.

نتیجه‌گیری

کامنت­های اسپم می‌توانند تأثیرات منفی در سایت شما داشته باشند و باعث کاهش رتبه و تعداد بازدیدکنندگان شوند. پاک‌سازی سایت از کامنت ­های اسپم می‌تواند یک چالش برای کاربران باشد و باید از استراتژی‌های مختلفی برای انجام این کار استفاده کنید. برای متوقف کردن ارسال کامنت­های اسپم می‌توانید اقداماتی مانند موارد زیر را انجام دهید:

  • تعداد لینک‌های مجاز برای هر پست را کاهش دهید
  • یک لیست سیاه از کلمات کلیدی در کامنت­های اسپم تشکیل دهید
  • از سیستم‌های مدیریت کامنت‌ها استفاده کنید
  • ارسال نظرات و کامنت­های کاربران را محدود کنید
  • از پلاگین­های ضد هرزنامه استفاده کنید

راهکارهای و روش‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید برای مقابله با کامنت­های اسپم از آن‌ها استفاده کنید.

منبع : استودیو بهتر

اشتراک گذاری :
مطالب زیر را حتما بخوانید

۹ ترفند جالب htaccess در وردپرس

احتمالاً همه با فایل htaccess وردپرس آشنایی دارید و ممکن است خیلی از مشکلات سایت شما ...

ایجاد برگه یکتا در وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک ویژگی خاصی که دارد ساخت برگه هاص متعدد و خاص می باشد که ...

آموزش مخفی کردن عناصر وب با CSS

گاهی مواقع در طراحی صفحات وب و کدنویسی HTML و CSS ممکن است بنا به دلایل مختلف نیاز به ...

دیدگاه کاربران
نظرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید


برای نمایش دیدگاه کلیک کنید
    ۰ دیدگاه ثبت شده
اطلاعات پست

۳۹۳۶

بازدید

۰

دیدگاه

7

علاقه مندی

5 از 1 رای
  • تاریخ انتشار
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
  • آخرین بروزرسانی
  • ۲ اسفند ۱۳۹۹
  • دسته‌بندی‌
  • آموزش وردپرس
  • لینک کوتاه
  • برچسب ها
  • , , , , ,
  • + نمایش تمام جزئیات