بیش از ۲۵ درصد وب سایت های دنیا زیر پرچم وردپرس

صفحه نخست » خبرهای وردپرسی » بیش از ۲۵ درصد وب سایت های دنیا زیر پرچم ...
طراحی سایت

پیشرفت ۲۵ درصدی وردپرس در وب

طبق اخبار معتبری که این روز ها در سایت های مختلف و همچنین طبق آمار W3Techs به گوش می رسد، از هر ۴ سایتی که ایجاد می شود یکی از آن ها بر پایه ی وردپرس است و می توان گفت به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای قوی، یک چهارم دنیای وب را به خود اختصاص داده است.

آمار و ارقام دقیق از سمت W3Techs

با کمک آمار و ارقام دقیق و معتبری که از سمت W3Techs منتشر شده است، وردپرس مثل همیشه با رشد آرام و منظمی که داشته، ۵۸٫۷ درصد از وبسایت هایی که ما با آن ها آشنا هستیم را شامل می شود و این آمار دقیقا معادل با ۲۵ درصد کل سایت های موجود است.

cms-w3twchs-parswp

مت مولنوِگ، موسس کمپانی Automattic و توسعه‌دهنده وردپرس، می‌گوید:

تا پایان امسال به راحتی می‌توانیم از مرز ۲۵ درصد دنیای اینترنت عبور کنیم. مهم‌ترین فرصت برای ما، آن ۵۷ درصدی هستند که هنوز از هیچ CMS مشخصی استفاده نمی‌کنند و این همان جایی است که فکر می‌کنم می توانیم در آن بسیار رشد کنیم. البته این موضوع برای سایر CMSهای متن‌باز نیز صادق است.

cms-w3twchs-2-parswp

البته این موضوع را باید در نظر داشت که سهم بازار امری بسیار مهم تلقی می شود که وردپرس همچنان سهم بسیار زیادی در بازار کسب نکرده و حتی باید گفت نسبت به پارسال کمتر نیز شده است.

cms-w3twchs-3-parswp

قرار گرفتن در چنین جایگاهی، مخاطرات بسیاری نیز دارد و هدف حملات سایبری زیادی قرار خواهد گرفت. سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز از زمانی که روی کار آمد و فعالیت آن زیاد شد، مشکلات امنیتی بسیاری برایش به وجود آمد. به همین دلیل تیم توسعه ی وردپرس مدام در پی یافتن حفره های امنیتی هستند و نسخه های بروز رسانی شده ی این سیستم را ارائه می کنند.

W3Techs برای محاسبه ی این ارقام از یک متدولوژی ویژه ی خود استفاده می کند. سیستم های آن، وبسایت ها را اسکن کرده و اگر در هر یک از صفحات وبسایت، تکنولوژی مورد نظر آن قرار داشت، کل سایت را بر پایه ی آن تکنولوژی قلمداد می کند. همچنین آن ها برای اینکه اثر اسپمرهای نام دامنه را کمتر کنند فقط ۱۰ میلیون از وبسایت های برتر دنیا که در الکسا رتبه ی خوبی دارند را در یک دوره ی مشخص بررسی می کنند.

همچنین باید گفت W3Techs زیر دامنه ها یعنی subdomain ها و دامنه هایی که تغییر مسیر می دهند را به صورت مجزا بررسی نمی کند و همه ی آن ها را به عنوان یک دامنه حساب می کند. با این تفاسیر شیوه ی عملکرد آن با الکسا متفاوت است اما معتقد است که این مسائل از دقت آماری ارقام و اطلاعات داده شده کم نخواهد کرد!

جمع بندی!

امروزه در دنیای وب، سایت های بسیار زیادی بر پایه ی سیستم مدیریت محتوای وردپرس ایجاد می شوند به طوری که می توان گفت وردپرس سهم ۲۵ درصدی در دنیای وب را به خود اختصاص داده است. این امر، نشان دهنده ی قدرت و پیشرفت چشم گیر این سیستم مدیریت محتوا در بین سایر سی ام اس ها است. البته ناگفته نماند که حدود ۵۷ درصد از سایت هایی که موجود است از هیچ سیستم مدیریت محتوایی استفاده نکرده اند و این یک شانس بزرگ برای تمامی سیستم های مدیریت محتوادر جهت پیشرفت آن ها به حساب می آید.

مطالب پارس وی پی را در کانال تلگرام پارس وی پی دنبال کنید

اشتراک گذاری :
مطالب زیر را حتما بخوانید

پشتیبانی از ویژگی Instant Article در وردپرس

پشتیبانی وردپرس از Instant Article در شبکه ی اجتماعی فیسبوک ویژگی با عنوان Instant ...

نرم افزار وردپرس برای اندروید نسخه ی ۲٫۸

چندی پیش درباره ی اپلیکیشن iOS برای وردپرس صحبت کردم اما امروز میخوام به کاربران ...

تولد ۱۰ سالگی jQuery مبارک

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و مخصوصا طراحان بخش وب تقریبا غیرممکن است که با کتابخانه‌ی ...

دیدگاه کاربران
نظرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید


برای نمایش دیدگاه کلیک کنید
    ۰ دیدگاه ثبت شده
اطلاعات پست

۲۵۷۹

بازدید

۰

دیدگاه

0

علاقه مندی

5 از 1 رای
  • تاریخ انتشار
  • ۲ آذر ۱۳۹۴
  • آخرین بروزرسانی
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • دسته‌بندی‌
  • خبرهای وردپرسی
  • لینک کوتاه
  • برچسب ها
  • , , , , , , , ,
  • + نمایش تمام جزئیات