بعد از اینکه سایت را طراحی و ایجاد کردید اولین کاری که باید انجام دهید قرار دادن محتوا در سایت است.اینکار شاید از نظر خیلی ها فقط به کپی کردن مطالب از سایت های دیگر خلاصه بشود در صورتی که اصلاً اینطورنیست و شما باید خیلی دقیق و با دقت اینکار را انجام دهید.زمانی که نوشته ای رو در وردپرس ایجاد می کنیم تمایل داریم به سرعت بر روی دکمه ی انتشار کلیک کنیم اما موضوع اینه که یه چیزایی رو فراموش کردیم …
نگران نباشید! وردپرس به شما یادآوری می کند که باید دسته ای رو قبل از انتشار مطلب انتخاب کنید. و مورد دیگه ای که به شما یادآوری می کند، اضافه کردن برچسب های خوب است. اما زمانی که هیچ کدام از طبقه بندی ها با عنوان نوشته ی شما جور نیست و شما درباره انتخاب برچسب ها مطمئن نیستید باید چه کنید؟! یعنی باید از گزینه ی متفرقه استفاده کنیم ؟!
استفاده از برچسب های درست همیشه میتواند روی سئوی سایت خیلی موثر باشد در واقع میتوانیم بگوئیم ایجاد دسته ها و برچسب ها اسکلت سایت وردپرسی شما رو درست می کنند. که این مورد برای خوانندگان و موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است.
اولین سایت های آنلاین نوشته های روزانه و یا حالت خبری داشتند. روش های معمول برای چنین سایت هایی تا چندین سال خوب بود اما بالاخره یک روز به علت نداشتن برچسب های مناسب از بین رفتند و هیچ اثری از آنها در اینترنت به چشم نمی خورد چون ساختار محتوایی خودشون رو به نمایش نگذاشتند.
به همین خاطر دسته ها و برچسب ها در وردپرس به وجود آمدند و سایر وبلاگ نویسان روز به روز آنها را به صورت معمول و یا با استفاده از افزونه ها و کدها گسترش دادن تا اهمیت ویژه ی آنها را به همه ثابت کنند.دسته ها و برچسب ها نه تنها به خوانندگان سایت کمک بزرگی می کنند بلکه خوانندگان و کاربران شما را در سایت نگه می دارند!
یعنی بازدیدکنندگان شما وابستگی به سایت شما پیدا می کنند.
همونطور که گفتیم به کار بردن دسته های درست و برچسب های به جا به سئوی سایت کمک بزرگی می کند!
در گام اول، تمامی لینک های داخلی سایت رو پیدا می کند و تمامی لینک ها رو از هم جداسازی می کند. اگه شما نوشته های عمومی زیادی دارید که لینک های زیادی رو در برمی گیرند و از دسته های استاندارد و برچسب های مناسب استفاده کنید، مطمئن باشید رتبه ی سایت خودتون رو در موتور جستجو خیلی افزایش می دهید.
استفاده از دسته و برچسب مزیت های یکسانی نیز دارد، راه های شبیه به هم دارند که در داشبورد وردپرسی مشخص می شود.
مثلا بعضی وقتا برای انتخاب عنوان مناسب نوشته ای دچار مشکل می شوید! اینجاست که هم برچسب ها و هم دسته ها میتوانند شما را کمک کنند تا عنوان خوبی رو انتخاب کنید.
تفاوت هایی هم بین این دو گروه وجود داره که دونستن آن میتواند خیلی به شما کمک کند!
دسته ها شبیه به بخش های یک کتاب کار می کنند: محتوای تمامی کتاب ها به صورت فصل بندی سازماندهی می شوند. تمامی عناوین فصل ها با هم به عنوان اصلی کتاب کمک می کنند. اگه نویسنده یا ویراستار کتاب تصمیم به ویرایش، اضافه کردن یا حذف بخشی بگیرد، این یک تغییر خیلی بزرگ در ساختار کتاب محسوب می شود.
برچسب مثل شاخص کتاب است. شاخص ها دارای لیست بزرگی از عناوین تخصصی یک کتاب هستند. اگر عنوانی به صورت شاخص قرار بگیرد. ممکن است ناحیه ی گسترده ای از کتاب رو پوشش بدهد. شاخص کتاب گسترده تر از جداول محتوایی و افزودن و حذف آنهاست.
حالا که در مورد اهداف این دو گروه صحبت کردیم باید ببینیم چطور به صورت بهینه می توانیم از آنها استفاده کنیم؟
۱- عنوان رو با دقت بیشتری انتخاب کنیم و در نظر داشته باشیم که انتظار ما از خواننده و محتوا چی است. می توانیم بعدها هم دسته ای اضافه کنیم اما یکم سازماندهی کردنش سخت میشود.
۲- دسته هایی را انتخاب کنیم که تمامی پست هامو را در بر بگیرد. چون وردپرس نیاز به انتخاب آنها قبل از انتشار دارد.
۳- یادمان باشد فقط از دسته های اصلی برای مطالب استفاده نکنیم و دسته ها را به صورت زیر مجموعه ی دسته های بزرگتر هم طبقه بندی کنیم.
۴- از تعداد زیادی دسته استفاده نکنیم. خب این تعداد باید چقدر باشه؟
متاسفانه پاسخ مناسبی برای این موضوع وجود ندارد. این موضوع بستگی به محتوا دارد. شما باید با توجه به نیاز اینکار را انجام بدید.
نحوه دریافت کد reCAPTCHA گوگل – پارس وردپرس چگونه کد امنیتی reCAPTCHA گوگل را ...
اضافه کردن کد امنیتی به فرم تماس ۷ مدتی است که فرم تماس ۷ یا همان contact form 7 به ...
آموزش نمایش آخرین تاریخ بروزرسانی نوشته ها در وردپرس با عـرض سلام خـدمت دوسـتداران ...
۲۰۷۳
بازدید
۰
دیدگاه
0
علاقه مندی